Terapiye ne zaman başvurmanız gerektiğine dair kesin bir çizgi yoktur, iş yerinizde zorluklar yaşamaya başladığınızda, konsantre olamadığınızda yada mutsuz hissettiğinizde ve terapiye gidip gitmemeyi sorgulamaya başladığınızda terapiye başvurmak için doğru zaman olabilir.

Terapiden faydalanmak için sorunlarınızın dayanılmaz bir noktaya gelmesine hatta hasta olmanıza bile gerek yoktur. Psikoterapi, “akıl hastalıkları tedavisi”nden çok daha geniş bir alanı kapsar. Yaşamda karşılaştığınız pek çok sorun normal gelişiminizin bir parçasıdır ve akıl hastalığı olarak nitelemek yanlış olur. Bu tür gelişim ile ilgili sorunların çözümü tedavi değil bilgilenmek ve bilinçlenmektir. Bir çok kez ne yaşadığınızı ve neden yaşadığınızı bilmek sorunlarınızın çözümü için yeterli olur. Dolayısıyla psikoterapi sadece ruhsal hastalıkların tedavisi ile sınırlandırılmaz aynı zamanda sağlıklı bireylerin daha bilinçli olmasına yardımcı olarak hizmet verir. Örneğin eğer yaşamınızda eğlenmeye, çalışmaya ve öğrenmeye eşit zaman ayırmıyorsanız o zaman yaşamınız dengesini yitirmiş demektir. Dengesizlik ise psikolojik sorunların oluşmasına meydan verir. Bu durumda problemlerin oluşmasını beklemeden yaşamınızın dengesini geri kazanmak için psikoterapiyi kullanabilirsiniz.

Genel olarak şu sorunlar karşısında terapiye gitmeniz faydalı olabilir:

Eğer yedi günün beşinde mutsuzsanız
Duygusal sorunlarınızın çözümü için kendinize zarar verici davranışlar içine giriyorsanız
Yeme bozukluğu yaşıyorsanız
Uyku düzeniniz bozulmuşsa
Birlikte olduğunuz kişi yada kişilere el kaldırma fikri zihninizden geçiyorsa
Büyük bir kayıp yaşadıysanız (birini yada işinizi kaybetmek gibi)
Stresinizi daha fazla kontrol edemediğinizi hissediyorsanız.
İlişkinizde aşırı problemler yaşıyorsanız
Depresyon, yalnızlık, kendine güven eksikliği yada başarısızlık duygusu yaşıyorsanız
Öfke kontrolu, kıskançlık yada agresif davranış sorununuz varsa
Aşırı heyecanlı, utangaç, endişeli, korku dolu yada güvensiz hissediyorsanız